Wednesday, August 11, 2010

Siling Putih Bilik Tidurku

Bisa ku penuhi siling putih bilik tidurku dengan bintang2...

Bintang2 yang akan bersinar bila kala lampu d padam...

Yang mana antara bintang2 itu..

Ada satu bintang yg plg memikat untuk d gapai..

Akanku hulurkan tgn dari katilku..

setiap malam..

Demi meggapai bintang itu..

Dan setiap kali aku cuba menggapai..

Dan takala itulah aku sedar..

Yang aku tidak mungkin akn dapat menggapainya..

Kerana dia..

Nun jauh disana..

Jauh berlabuh pada siling putih bilik tidurku..

Dan aku hanya mampu melihat..

Dari jauh..

Sehinggalahku menutup mata..

Dan setiap pagi..

Takala aku terjaga..

Akanku teliti setiap penjuru katilku..

Dengan harapan si bintang datang menyinggah d sudut katilku..

Dan setiap pagi juga..

Adalah dipenuhi dengan hari2 hampa..


p/s : bintang2 - glow in the dark berbentuk bintang
datang menyinggah d sudut katilku - dia lekang dari siling la adoi.. itu pn nk tnya ka?









2 comments:

  1. tu dia.kaver ngn penutup yang kurang jiwang.hahahah
    :P

    ReplyDelete
  2. hahaha.. ni cta pasai pelekat glow in the dark..apa jiwang2 neh. wahahaha.

    ReplyDelete