Friday, May 6, 2011

Sejumaat di India

kat Malaysia masjid takda la sampai tiga empat tingkat.
mungkin sebab kekurangan tempat jadi masjid-masjid dan bangunan-bangunan kat sini tigginya melebihi luasnya dengan nisbah yang langsung tak masuk akal.

tadi bila habis ja semayang jumaat, time tengah berebut-rebut turun tangga dengan tempe, ada sorang anak tempe yang kecik-kecik chumel-chumel tu pegang jari aku time turun tangga. aku tak rasa dia perasan pun yang dia tengah pegang jari aku. hahaha rasa macam pimpin anak turun tangga lak.

lepas satu dua langkah aku turun anak tangga tu. dan bila anak tempe tu pun dah selamat turun tangga. celaka bentak aku dalam hati, rasa macam dah tua plak fikir pasal anak-anak ni. sepatutnya sekarang ni aku fikir pasal rainbow, unicorn dan butterfly. hak hak.

kejadah semua ni. =)


5 comments: