Saturday, September 4, 2010

Ini Buat Kamu

ya...
ya ini buat kamu
aku buatkan khas utk kamu
ya kamu!
tiada org lain melainkn kamu.


bukan semalam kita kenal
bukan setahun kita kenal
bukan juga tiga tahun kita kenal.


tidakkah ianya membawa sesuatu maksud?
eh..eh.. nanti!!
jangan-jangan kita kawan tak?
tidakkah perkataan itu membawa sesuatu makna?


apa?
apa lagi?
apa yang aku dah buat kali ini?
aku tahu
smuanya mesti salah aku
akulah pesalah itu
yang selalu membuat kesilapan dan kesalahan dalam hidup
aku tidak faham
apa lagi mengerti
mengapa aku harus duduk di kotak pesalah itu
mengapa aku?


aku bukan aku yang dulu
aku pasti dan yakin sekarang
aku yang dulu tiada lagi wujudnya


aku
aku tidak mengharapakan apa-apa pun
aku juga tidak mengkehendakkan apa-apa pun
hanya satu
ya hanya satu yang ku pinta


berdepanlah dengan aku
cakap semuanya
agar aku dapat memahami
agar aku dapai menilai
agar aku dapat mengerti
agar aku dapat dimaafkan dengan seikhlasnya.


itu saja?
ya hanya itu saja
tak perlu berlari
tak perlu bersembunyi


jika ianya berkaitan dengan aku
mengapa perlu dengar cakap orang?
mengapa perlu cerita kepada orang?
aku kan disini
bercakaplah dengan aku
ceritalah kepada aku


ya
kamu
ini memang ku tulis buat kamu
jika kamu rasa ini untuk kamu
maka kamulah orang itu
tiada lagi kutulis untuk orang lain








No comments:

Post a Comment