Monday, December 6, 2010

cerita kita bertiga

ini cerita dulu-dulu. cerita muda remaja. cerita di seroja.

gua, tom ngn atok. gua tak ingat macam mana kombinasi ni boleh berlaku. tapi begitulah bermulanya cerita pada suatu malam yang tak berapa nak dingin dan tak berapa nak sunyi.

kalau tak silap gua tom ajak ke rumah nad masa tu. rumah 7. (eh betul ka rumah 7?. gua main rembat ja nih) siapa tak kenal. rumah budak-budak baik, gelaran bagi rumah tu. nak pinjam buku nad katanya. sesampai ja di rumah nad. gua kasi 'can' tom borak-borak dengan nad depan gate. gua layan sembang dengan atok. kadang-kadang gua usha jugak si budak tom ni. bukan boleh percaya kan. mana tau dia dapat makan ka..bleh gak gua dengan atok isi perut sekali.

selesai sahaja tom borak-borak, gua dengan atok pun mula la nak berangkat kaki. tiba-tiba nad cakap, farah mintak tolong pecahkan peti pos. takda kunci katanya. gua dengan budak-budak ni pun apa lagi. bab pecah-memecah ni, memang champion la. kadang-kadang tak payah suruh pun barai jugak barang-barang kat rumah kta orang. seperti kes atok pecahkan cermin tingkap store time main bola. tapi tu cerita lain la. sekarang ni gua nak fokus kat cerita ni.

orang dah mintak tolong kan. tak baik kalau tak tolong. gua pun 'kokak' la peti pos budak-budak ni. dah selesai rembat semua surat dalam tu, dan dalam perjalanan nak bagi semua surat-surat tu kad nad, atok dengan bijaksananya, betulkan semula peti pos tu. gua cakap la, oi tok cmna dak-dak ni nak amik surat kalau lu betulkan balik, bukan ada kunci pun. atok sambil garu-garu rambutnya yang sumpah bukan macam rambut sekarang pun cakap. ya tak ya kan. gua fikir kalau adik gua buat perangai macam ni. mau gua baling dalam gaung. tapi dah atok yang buat. gua tak dapat nak cakap apa. atok la katakan.

gua dengan semangatnya pun 'kokak' semula peti pos tu. tapi kali ni jari gua terhiris kat besi peti pos tu. mula-mula gua relax la. tiba-tiba darah keluar tak berhenti-henti, time tu gua dah rasa semacam dah. gua bukan boleh tengok-tengok darah time tu. tom dengan atok suruh pergi rumah budak perempuan. nak letak ais kat luka tu. sepanjang gua naik tangga tu yang tingginya dua tingkat, penuh dengan darah gua ja kt setiap anak tangga. lukanya tak la besar mana pun. darahnya melebih-lebih. sampai ja depan rumah nad, sementara tunggu nad nak buka pintu, gua dah boleh buat kolam dah darah tu. banyak nak mampos. ok banyak tu tak mampos la. gua kot yang nak mampos time tu.

nad cakap rumah dia takda ais, jadi dia pergi mintak kat rumah anal. maka berkoyan-koyan la budak perempuan keluar dari rumah untuk melihat peristiwa yang berlaku ni. tiga rumah, hampir semua keluar tengok. gua dah la tengok darah banyak, tengok pulak budak perempuan ramai. lagi la rasa nak pangsan.letak ais, letak air. tak nak berenti jugak darah tu. last-last mintak minyak gamat dari mun kalau tak silap. gua sapu tapi darah tak nak berenti jugak. jama pun datang la membantu. gaya jama time tu ala-ala kakak nak rawat adik. meh sini tangan tu, dia pun sapukan minyak. nasib darah berenti. kalau tak, gua rasa setiap budak perempuan kena amik turn kot nak sapu minyak. hak hak.

atok siap snap lagi beberapa gambar masa tu. gua memang tak cakap apa la kan. sebab dia kan atok. hahaha. inilah beberapa gambar yang berjaya di snap oleh atok.



anal datang memberi kata-kata semangat



pek ais yang digunakan



jama tengah sapu minyak

15 comments:

  1. kurus gila lu...
    sumpah gua tak ingat atok ada dalm cite ni,,,
    atok la katakan...
    hakhak

    ReplyDelete
  2. babi komen serentak...
    gua komen blog lu,
    lu komen blog gua,
    sama2...
    hakhak...

    ReplyDelete
  3. oi gila
    hak hak
    posting dol
    gua nk kurus cam dulu doe

    ReplyDelete
  4. pergh..
    gile nos cerite ni..
    woi gua yg pecahkan first time dok..
    pas gua tendang balik,baru lu plak kokak sampai berdarah..
    hahaha

    ReplyDelete
  5. hak hak. wak lu. tgk gmbr la nos ka tak nos.

    ReplyDelete
  6. kate2 semangat yg amat membantu gua rase

    ReplyDelete
  7. gua snap sebab nak kenenkan lu dengan anal..kah3

    ReplyDelete
  8. atok mmg xde bakat sepak bola...
    sepak bola ke laut,,,
    sebab tu tingkap store pecah...
    hakhak

    ReplyDelete
  9. agak sket atok. gua mn layan awek2 dulu, kini dan selamanya. chewah.

    ReplyDelete
  10. membantu bai kata-kata.siyes.hahahaha

    ReplyDelete
  11. barb..barb..agak-agak skit eyh.. mwahaha

    ReplyDelete
  12. dalam jangka masa panjang agak membantu aku rasa

    ReplyDelete