Friday, January 14, 2011

akulah itu - sila baca dengan nada sukahati

akulah binatang keparat jahanam celaka
yg selalu menagih simpati
dari mereka yg berada disisi
demi untuk dibawa ke mati

akulah binatang tercela jijik tak bermaruah
yg hanya pandai bermain kata
membawa binasa
kepada sesiapa sahaja

akulah binatang lemah hina dina
yg sering lupa daratan
dalam meneruskan kehidupan
mengejar dunia yg fana

akulah hamba tak berguna
yg tidak bertanggjungjawab kepada penciptaku
mengabaikan segala tugasku
untuk sekadar kelekaan dunia

sedikit demi sedikit
akan kulepaskan
segala apa yg telah aku bina
dengan niat untuk menjadi
seorang yg tak dikenal
walaupun kepada rakan dan taulan

semua ini adalah aku
sebab ianya aku sendiri yg ungkapkan

-feel free to comments. aku dh xmoderate. aku dh xsekat.

11 comments:

  1. aku ini binatang jalang,
    dari kumpulannya terbuang.

    aku-chairil anwar

    ReplyDelete
  2. asal mcm lebih kurang aku pnya.
    akulah itu - kfy

    ReplyDelete
  3. aku ini binatang paling unggul
    akulah itu - pep guardiola

    ReplyDelete
  4. mcmmna nak baca dgn nada sukahati? bukan baca blog mmg sukahati ke...

    ReplyDelete
  5. nada sukahati tu maksudnya marah ke, sedih ke, emo ke..macam ikut cita rasa masing2. hmm

    ReplyDelete
  6. aku ini bukan pemilik topeng otromen...kamulah itu;P

    ~the shadow~

    ReplyDelete
  7. akan ku buka sekeping demi sekeping topeng dimuka. moga kau nampak siapa sebenarnya diri aku.

    ReplyDelete