Friday, October 22, 2010

Pak Akob Terus Berlari

anak muda: org tua.. hoi org tua.. baik kau lari. lari sejauh mungkin. terus berlari dan berlari. baik kau berdoa semoga aku tidak dapat langsung menjumpai kau.dan semestinya aku akn menjumpai kau. bila mana tibanya saat itu, kau akn tahu nasib kau. aku akan heret kau bersama. biar kita sama2 jahanam.

pak akob: cukup. CUKUP.

anak muda: huh..dimana kau org tua? dimana? lupakah jnji kau padaku? jgn ingt aku lupa..kerna aku sesekali tidak pernah terlupa.

pak akob: salah aku. semuanya. biarla aku berlari seketika. mencari tenaga dan keringat untuk berdepan dengan kau.

anak muda: jangan kau harap. jangan kau mimpi. baik kau pergi mati!!


dipetik dari hikayat 10 budak hitam mandi di kolam pak akob, jilid ke 3 koleksi-koleksi cerita kuno

No comments:

Post a Comment