Thursday, November 4, 2010

Gua dan tempe tempe sekalian

7.40 pagi
Gua masih ingat lagi waktu yang tertera pada henset gua. Bunyi seperti orang bergaduh di luar bilik gua. Kalau dekat Malaysia bunyi bunyi macam ni gua dah syak ada orang gaduh pakai parang semua ni. Dengan perasaan malas dan letihnya gua pun bangun dari katil lalu menjenguk ke luar tingkap.

Sepeti yang diduga. Tempe tempe kat sebelah rumah gua ni tengah bertukang. Bunyi punya lah bising. Bunyi pasir, bunyi mesin, bunyi orang jerit, bunyi auto. Bengang yang tak terhingga ikhlas dari hati gua.

Gua dengan bersusah payahnya pun tutup la semua tingkap tingkap gua ni. Jam gua kasi set balik ke pukul 8.40. Kira dalam firasat gua, kalau bangun time tu. Boleh la siap siap untuk ke kelas. Punyalah lama gua tunggu jam gua tak bunyi bunyi. Sekali dengan rasa sangsi dan penuh kesabaran. Gua perhatikan betul betul waktu masa tu. Rupanya dah pukul 10 pagi. Syabas jerit hati kecil gua. Terlepas lagi kelas Commed.

Dengan rasa marah kat tempe tempe yang buat bising dari 7.40 pagi tadi.. gua tarik selimut lalu menyambung mimpi gua.

No comments:

Post a Comment