Monday, November 8, 2010

Gua syak banyak benda dah berlaku kebelakangan ni

Bak sket ayat ayat best untuk gua mulakan karangan malam neh. Entah mengapa tiba tiba gua macam dapat rasa yang macam macam benda dah berlaku dan macam macam lagi bakal berlaku.

Lu rasa benda benda nih ada kena mengena dengan lu tak? haa..kalau lu rasa ada, maksudnya ada la. Betul la tu, betul la. Gua rasa lu tau apa yang gua maksudkan. hahahaha.

Tengah sejuk sejuk gua lepak dalam bilik gua lepas main HON ni, teringat pulak gua cerita pasal zaman gua merempit dulu.

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Salam diberikan imam masjid tanda selesai solat jemaah fardu Isyak. Rempit pun rempit jugak la kan. Sembahyang kena la jaga. Siap ke masjid lagi. Tapi ni semua cerita dulu. Gua rasa gua rindu zaman zaman ni, zaman dimana gua mula berjinak dalam arena permotoran.

Sorang member gua datang menerjah. Katanya mahu meminjam peralatan memancing. Berat jugak la hati gua nak melepaskan peralatan yang gua sayang tu ke tangan dia. Tapi member punya pasal, gua usahakan jugak. Mahu ikut gua ke rumah katanya.

Sambil membonceng member gua dibelakang, gua masuk selekoh tajam area sekolah sri mutiara. srraaappp...bunyi white board gua tanda gua memang turun habis la corner tu. Tengah gua asyik melayan drag sepanjang area taman free school, member gua yang dibelakang tadi datang menerpa. Motor lu dah laju, bila lagi lu nak ada awek katanya. Gua cuma senyum sinis tanda setuju.

Motor gua cuma motor Ex5. Memang sesuai untuk dibawa merempit. Gear gua kasi set top gear. Throttle gua kasi pulas habis...tiba tiba ada sebijik kembara buat u-turn depan gua. Dengan meggunakan sepenuhnya kuasa hon yang berada pada tangan gua, gua pun hon 5 saat tanpa henti dan tanpa bernafas.

Kembara tu berhenti buat seketika. Gua bajet dia respek la gua nak lalu ni. Gua pun pulas throttle kasi full semula. Kembara yang dari tadi berhenti, gua syak dia pun tekan minyak habis juga kot tanda protes gua hon 5 saat tanpa henti.

Bamm..satu perlanggaran tak kenyal berlaku. Serious gua terbang time tu. Semuanya nampak indah, bagai bintang bintang di tepi pantai Batu Feringhi. Sempat lagi gua mengucap time tu. Kalau mati ni selamat gua, bentak gua dalam hati.

Gua jatuh terletang dijalan raya. Selipar jepun gua melayang ke sisi jalan. Helmet bergolek ke seberang jalan. Member gua terseret di tar jalan. Sunyi sepi blur tahap gaban gua rasa time tu. Tiba tiba gua dengar suara orang adeh...adeh. Hidup lagi member gua ni rupanya.

Gua cuba bangun ingin meninjau keadaan sekeliling. Berat sangat rasa kaki gua ni. Time tu baru gua perasan keadaan diri gua yang berlumuran dengan darah dan luka. kedua belah kaki, dari lutut sampai ke jari penuh dengan luka dan darah. Siku, muka penuh dengan luka. Gigi patah, hati remuk bila tengok moto gua. Terkulai layu.. mati disisi gua. Gua cuba menahan sebak didada bila terkenang waktu waktu gua bersama si dia. Anak jantan, takkan menangis bila tragedi melanda. Berbekalkan pemikiran kolot tu. Gua cuba menahan sakit yang teramat dari kaki gua ni.

Penantian adalah satu penyeksaan. Kali ni memang gua dapat rasakan maksud sebenar kata kata tu. Sambil menunggu ambulance yang jaraknya kurang dari 2 km dari tempat kejadian. Gua hanya mampu duduk dibahu jalan, sambil menahan sakit. Punyalah lama gua tunggu. Gua rasa kalau orang nak mati tunggu ambulance, 7 kali mati pun belum tentu ambulance tu sampai.

senang senang gua sambung lain.

No comments:

Post a Comment